poniedziałek, 21 kwietnia 2008

MAŁA OJCZYZNA - WROCŁAW

Tu się urodziłam i wyrosłam tu -
Tu mi moja mama śpiewała do snu.
Rosną nowe domy, srebrna Odra lśni,
ja i ty.
Odra to wielka rzeka -
nie żadna rzeczka,
Na Przystań Zwierzyniecką przybywa latem
Co i rusz wycieczka.
Na statkach pasażerskich
Przejażdżka jest doskonała,
Wozić się lubi dzieciarnia cała!
Czy wy wiecie, bo ja wiem,
Co we Wrocławiu zwiedza się.
Mamy ogród botaniczny,
Gmach rotundy bardzo śliczny,
Park Zwierzyniecki no i wkoło
bardzo ogromne- słynne nasze wrocławskie ZOO
Spójrz na Muchobór Mały i Wielki
Tu kupisz wszystko, nawet mebelki.
Tu nawet sklep BIEDRONKĘ mamy
Po tanie zakupy z mamą biegamy.
Aktorzy - piosenkarze też Wrocław kochają
Raz w roku na aktorską piosenkę przyjeżdżają.
Zegar z ratuszowej wieży
Czas wrocławskim dzieciom mierzy,
Zegar ten pamięta Piastów
Już od wieków służy miastu.
Stoją w rogu rynku
dwa śliczne domeczki,
Mniejszy to dom Jasia,
Większy - dom dzieweczki
Obie kamieniczki łączy wąska brama,
Znam wrocławski rynek, widziałam to sama.
Aż strach pomyśleć co by było,
Gdyby Wrocławia nie było!!

Ola Ogonowska 4b

Brak komentarzy: